viernes, 1 de junio de 2012

Facebook no móbil pode necesitar un navegador... ou necesitar moito máis


Facebook + Opera
A aparición do rumor sobre o presunto interés de Facebook por comprar Opera dispara os comentarios e discusions sobre si a rede social necesita un navegador e cómo o utilizaría. Na miña opinión, máis que sobre un browser, o debate con Facebook e o seu futuro xira en torno a sua debilidade no móvil.

¿Debilidade dunha rede que ten a centos de millons de usuarios coa aplicación instalada e utilizándoa a diario? Pois sí, porque antes de nada, debemos velos ingresos. A maior parte dos ingresos veñen da publicidade da versión de escritorio, pero crecendo cada vez máis os que proporcionan os
Facebook Credits en pagos de aplicacions (sobre todo xogos) dentro da rede social (RWW).
Qué sucede no móbil? Pues que Facebook non pode articular o acceso a aplicacions i esto é un risco a futuro, porque si ben sí que poderían comezar a vender publicidade a sua app, para servizos de terceiros os intermediarios no móbil no son sinon os Apple, Android, Microsoft, RIM, etc… este esceario é o que nos levou a alguns a decir dende fai bastante que Facebook necesita aplicacions no móvil e non ten unha plataforma.
Opera móvil


Un navegador Facebook

Ter un navegador propio é un paso hacia intentar desintermediarse, de que a relación sexa directa e non soxuzgada por un terceiro, como ben señala Versvs. De feito o rumor chega un pouco despois do anuncio de App Center, que será sobre todo un espacio para recomendar aplicacions porque cobrar van-no a ter complicado, ao menos en iOS, o mercado máis xugoso para as apps de pago.
O entorno de tendas de aplicacions non é, por tanto, o mellor esceario para Facebook. Sendo así, o que mais lle interesa é potenciar a web e HTML5 para articular aplicacions. Con un navegador propio no móbil, ademais, podería intentar o que é agora: un intermediario entre usuarios e aplicacions con él.
¿Cómo sería este navegador? Non é un tema menor, un aspecto crítico con respecto ao browser é a confianza na privacidade e Facebook precisamente non ten un historial nin unha cultura forte respecto a ela. Unha fuerte integración de Facebook nos devolvería ao concepto de “navegador social” que intentó Flock fai anos e que ademais, podería levar a identidade ao usuario ao navegador sin necesidade de identificarse en cada sitio, un aspecto de usabilidade que moitos valorarían, pero sobre o que outros moitos seríamos suspicaces si esa identidade debe estar necesariamente articulada por Facebook.
En todo caso, Opera sería un candidato perfecto si dende a rede social teñen este plan en mente, pola sua natureza multiplaforma, aunque tampoco descartaría Dolphin.
Pantalla Facebook

O gran problema de Facebook no móbil

Anque pode ser interesante – incluso poderíamos decir “necesario” – para Facebook ter un navegador no móvil, non é en absoluto suficiente para resolver as suas carencias nesta “nova era”. AAs dificultades para cobrar ou facer negocio cos desarrolladores se manteñen nos sistemas de Apple e, ademáis, as aplicacions no navegador levan a tendas sen demasiado sentido, como a de Chrome, que non deixa de ser unha “tenda de enlaces”. Outra dificultade extra, non vir preinstalado nos móviles fai competitivamente o teñan moito mais complicado, anque ahí a publicidade dende a sua aplicación pode axudar bastante.
É por todo elo que o debate respecto ao futuro de Facebook no móbil acabará xirando sobre si o que necesitan realmente é unha plataforma propia, como se ven discutindo con novas recentes.
Seus últimos movementos – messenger, app de fotografía – levan a pensar nun ecosistema de aplicacions propio que poderían ser a base dunha experiencia diferenciada. chegarían a un entorno moi competitivo e complexo, onde están caendo xigantes da industria, o cal é síntoma do difícil que terían medrar, pero tamén das oportunidades de compra para entrar con más fuerza..


teléfono facebook
Facebook non soe ser unha compañía das que protagonizan rumores, pero en toda norma sempre hai una excepción. E neste caso é a do misterioso “Facebook Phone”, do que xa se falou no pasado pero sin moitas expectativas de que se fixera realidade. Pero unha noticia recente fai que nos tomemos o rumor de forma algo máis seria: parece que Facebook está contratando a ex-empleados de Apple para crear un teléfono.
Esos ex-empleados de Apple traballaron precisamente no iPhone e o iPad da compañía de Cupertino, señal de que en Facebook se toman en serio o proxecto buscando aos mellores profesionais do sector. Un desos empleados contratados  dixo que incluso pudo falar con Mark Zuckerberg acerca do proxecto.
Un teléfono propio de Facebook implicará varios feitos: seria o primeiro dispositivo físico creado por unha compañía puramente baseada en software e servizos (neste caso unha rede social), e lóxicamente o terminal disfrutaría de certas ventaxas arredor de Facebook que o resto de plataformas non podería ter.
De facerse realidade, o teléfono de Facebook tería un reto enorme: atopar seu lugar nun mercado onde duas grandes plataformas se están quedando con todos os beneficios: Google e Apple. É por eso que Mark Zuckerberg debería ter os obxetivos e la raison d’être de este teléfono ben claros.
Vía | New York Times
Imagen | Johan Larsson

No hay comentarios:

Publicar un comentario